سرو شیره خرما مشهد در مراسم تولد شاهزاده چارلز خبرساز شد

شیره خرما مشهد مایع غلیظ و شیرین مشتق شده از خرما که به طور گسترده در سراسر خاورمیانه مصرف می شود، فعالیت ضد باکتریایی را در برابر تعدادی از باکتری های عامل بیماری از جمله استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی نشان می دهد.

فواید شیره خرما: تحقیقات جدید که در کنفرانس سالانه انجمن میکروبیولوژی عمومی در بیرمنگام بریتانیا ارائه شد، نشان داد که در شرایط آزمایشگاهی، این شیره خرما قادر است رشد باکتری ها را سریعتر از عسل مانوکا مهار کند. به طور فزاینده ای در مواد افزودنی برای بهبود ترمیم زخم استفاده می شود.

شیره خرما به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد در تعداد زیادی از کشورها مصرف می شود. با این حال، این کار بخشی از یک مطالعه جامع است که هدف آن شناسایی و بررسی مکانیسم های زیربنایی مزایای بالقوه سلامتی، به ویژه اثرات ضد باکتریایی آن است.

شیره

شیره خرما یک شیره تصفیه شده و غلیظ است که از هیدرولیز جزئی نشاسته ذرت یا سیب زمینی به دست می آید. این ماده به عنوان یک ماده کاملاً بی خطر برای انسان شناخته می شود که در صورت استفاده صحیح می تواند منبعی از خواص مفید اضافی محصولات باشد.

بسته به ترکیب و شکل کربوهیدرات، چندین نوع شیره متمایز می شود. هر یک از آنها مجموعه ای از خواص مصرف کننده خاص خود را دارند که برای استفاده در زمینه های مختلف صنایع غذایی مناسب است.

ویژگی های اصلی شیره خرما، که به دلیل آن مورد تقاضای فناوران است، توانایی آن در تغییر یا حفظ بافت محصولات نیمه تمام یا محصولات نهایی، تأثیر بر خواص ارگانولپتیک محصولات است. کنترل محتوای کالری محصولات، که به ویژه در سال های اخیر اهمیت یافته است.

بیشترین استفاده در صنایع غذایی داخلی شیره خرما نشاسته کارامل اسید است که در درجه اول به دلیل ترکیب متعادل قندها است. حاوی گلوکز، مالتوز، مالتوتریوز، فروکتوز، ساکارز، دکسترین، آنزیم ها، پروتئین ها و چربی است.
شیره خرما همیشه در نقشه های تکنولوژیکی در صنایع شیرینی پزی، نانوایی و کنسروسازی، تولید مشروبات الکلی و غیر الکلی وجود دارد.

آیا می توان از شیره خرما در قهوه استفاده کرد؟ این شیرین کننده طبیعی نت های کاراملی خرمای خشک شیرین را به تصویر می کشد و مکملی عالی برای قهوه داغ یا سرد است.