پیرمردی با عرقیات عمده دست های پینه بسته خود را می شوید

عرقیات ممکن است هضم و سلامت روده را تقویت کند: روغن استخراج شده از دانه های گشنیز ممکن است هضم سالم را تسریع و تقویت کند.

یک مطالعه 8 هفته ای روی 32 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نشان داد که 30 قطره از یک داروی گیاهی حاوی عرقیات که سه بار در روز مصرف می شود به طور قابل توجهی درد شکم، نفخ و ناراحتی را در مقایسه با گروه دارونما کاهش می دهد.

از عرقیات عمده به عنوان اشتها آور در طب سنتی ایران استفاده می شود. یک مطالعه موش نشان داد که اشتها را در مقایسه با موش‌های کنترلی که آب یا چیزی دریافت نکرده‌اند، افزایش می‌دهد

عرقیات ممکن است با عفونت ها مبارزه کند: عرقیات حاوی ترکیبات ضد میکروبی است که ممکن است به مبارزه با برخی عفونت ها و بیماری های ناشی از غذا کمک کند.

دودسنال، ترکیبی در گشنیز، ممکن است با باکتری هایی مانند سالمونلا که می تواند باعث مسمومیت غذایی تهدید کننده زندگی شود و سالانه 1.2 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار دهد، مبارزه کند.

عرقیجات

علاوه بر این، یک مطالعه لوله آزمایشی نشان داد که عرقیات از جمله ادویه‌های هندی هستند که می‌توانند با باکتری‌های مسئول عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) مبارزه کنند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که عرقیات به دلیل توانایی آن در مبارزه با بیماری های ناشی از غذا و عفونت های بیمارستانی باید در فرمولاسیون های ضد باکتری استفاده شود.

عرقیات ممکن است از پوست شما محافظت کند: عرقیات ممکن است چندین فواید پوستی داشته باشد، از جمله برای بثورات خفیف مانند درماتیت.

در یک مطالعه، عرقیات آن به تنهایی قادر به درمان بثورات پوشک در نوزادان نبود، اما می‌توان آن را در کنار سایر ترکیبات تسکین‌دهنده به عنوان یک درمان جایگزین استفاده کرد.

مطالعات دیگر اشاره می‌کنند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عرقیات ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی که می‌تواند منجر به تسریع پیری پوست شود، و همچنین آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش B کمک کند.

علاوه بر این، بسیاری از مردم از عرقیات برای بیماری های پوستی مانند آکنه، رنگدانه، چربی یا خشکی استفاده می کنند. با این وجود، تحقیقات در مورد این کاربردها وجود ندارد.