مردی با خورن مغز تخمه کدو مزمز راهی بیمارستان شد

بهبود سلامت پروستات و مثانه: مغز تخمه کدو ممکن است به تسکین علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کند، وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ می شود و باعث ایجاد مشکلاتی در ادرار می شود.

چندین مطالعه بر روی انسان نشان داد که خوردن این مغز تخمه کدو علائم مرتبط با BPH را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه در سال 2021، مصرف روغن مغز تخمه کدو توانست علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی را در 73 فرد مبتلا به BPH بهبود بخشد.

علاوه بر این، اگرچه مغز تخمه کدو مزمز به اندازه یک داروی تجویزی موثر نبود، اما با عوارض جانبی منفی کمتری همراه بود. تحقیقات بیشتر نشان می دهد که مصرف مغز تخمه کدو یا محصولات آن به عنوان مکمل می تواند به درمان علائم مثانه بیش فعال کمک کند.

یک مطالعه قدیمی روی 45 فرد مبتلا به مثانه بیش فعال نشان داد که مصرف روزانه 10 گرم عصاره روغن مغز تخمه کدو عملکرد ادرار را بهبود می بخشد.

منیزیم بسیار بالایی دارد: مغز تخمه کدو یکی از بهترین منابع طبیعی منیزیم است، ماده معدنی که اغلب در رژیم غذایی بسیاری از جمعیت های غربی وجود ندارد.

خشکبار

در ایالات متحده، حدود 48٪ از بزرگسالان منیزیم کمتری از مقدار توصیه شده روزانه دریافت می کنند. منیزیم برای بیش از 600 واکنش شیمیایی در بدن شما مورد نیاز است. سطوح کافی منیزیم نیز برای مهم است:

کنترل فشار خون، کاهش خطر بیماری قلبی، تشکیل و حفظ استخوان های سالم، تنظیم سطح قند خون

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد: مغز تخمه کدو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، منیزیم، روی و چربی های غیر اشباع است که همگی ممکن است به سلامت قلب شما کمک کنند.

مطالعات انسانی و حیوانی همچنین نشان داده است که روغن مغز تخمه کدو ممکن است باعث کاهش فشار خون و سطح کلسترول، دو عامل خطر مهم برای بیماری قلبی شود.

یک مطالعه قدیمی 12 هفته ای روی 35 زن یائسه نشان داد که مکمل های روغن مغز تخمه کدو فشار خون دیاستولیک را تا 7 درصد کاهش می دهد و سطح کلسترول HDL (خوب) را تا 16 درصد افزایش می دهد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که توانایی کدو تنبل برای افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن شما ممکن است مسئول اثرات مثبت آن بر سلامت قلب باشد. اکسید نیتریک به گسترش رگ‌های خونی، بهبود جریان خون و کاهش خطر رشد پلاک در شریان‌ها کمک می‌کند.