لامپ ال ای دی خورشیدی عمر زنبورهای عسل را کم می کند

روشنایی مصنوعی مبتنی بر سیستم‌هایی است: لامپ‌ها، بالاست‌ها، استارت‌ها، چراغ‌ها و کنترل‌ها. بالاست برای لامپ های تخلیه برای اتصال لامپ به برق مورد نیاز است.

لامپ ال ای دی بخصوص لامپ ال ای دی خورشیدی به سلول‌های فتوولتائیک وابسته هستند که وظیفه جذب انرژی خورشیدی در طول روز را بر عهده دارند

لامپ‌ها، بالاست‌ها و استارت‌ها با سیم‌کشی و پایه‌های لامپ در لامپ نصب می‌شوند، بازتابنده‌ها نور ساطع شده از لامپ را توزیع و هدایت می‌کنند و لوورها کاربر را از تابش خیره کننده محافظت می‌کنند.

بالاست که جریان کنترل شده ای را به لامپ ها می دهد، جزء ضروری هر سیستم روشنایی تخلیه است. بالاست‌های الکترونیکی مطابق با کلاس‌های A1 و A2 طرح بهره‌وری انرژی CELMA، صرفه‌جویی‌های اصلی انرژی هستند.

لامپ

هنگام انتخاب یک لامپ برای یک کاربرد، ویژگی های زیر باید در نظر گرفته شود: کارایی نور، طول عمر لامپ، کیفیت نور، تأثیر شرایط محیطی، چراغ، هزینه خرید و بهره برداری.

انواع مختلف لامپ های مورد استفاده عبارتند از لامپ های رشته ای، لامپ های هالوژن تنگستن، لامپ های فلورسنت، لامپ های فلورسنت فشرده، لامپ های تخلیه با شدت بالا، لامپ های جیوه، لامپ های متال هالید، لامپ های سدیم فشار بالا، لامپ های بدون الکترود.

هر یک از این انواع لامپ در طول قرن گذشته پیشرفت های کوچکی را در مواد، طراحی، کیفیت نور، بهره وری انرژی و کارایی تولید تجربه کرده اند.

در یک لامپ رشته ای، که به آن لامپ خدمات روشنایی عمومی (GLS) نیز می گویند، نور از طریق جریان هدایت کننده از طریق سیم تنگستن تولید می شود.

دمای کار رشته های تنگستن در لامپ های رشته ای حدود 2700 کلوین است. بنابراین انتشار اصلی در ناحیه مادون قرمز رخ می دهد.

لامپ های هالوژن تنگستن از لامپ های رشته ای به دست می آیند. در داخل لامپ، گاز هالوژن تبخیر رشته را محدود می کند و تنگستن تبخیر شده را از طریق به اصطلاح چرخه هالوژن دوباره به رشته برمی گرداند.

لامپ فلورسنت یک منبع نور تخلیه گاز کم فشار است که در آن نور عمدتاً توسط پودرهای فلورسنت فعال شده توسط اشعه ماوراء بنفش تولید شده توسط تخلیه در جیوه تولید می شود. عملکرد یک لامپ فلورسنت به دمای محیط حساس است.