عمر خودرویتان را با روغن موتور ایرانول ریسینگ ۱۶۰۰۰ بینهایت کنید

روغن های چند درجه ای نقش بالقوه ای در اصطکاک حلقه دارند. تیان عملکرد دینامیکی تریبوسیستم بسته حلقه را در رابطه با سایش اتصال حلقه آستر و تغییر لایه روان کننده گزارش کرد.
نشان داده شد که هر دو پروفیل فرسوده رینگ فیس دوم و حرکت دینامیکی پیستون نقش مهمی در رفتار تریبولوژیکی رینگ بالایی دارند.
 نتایج قابل توجهی را با شامل اثرات سطوح مزدوج حلقه‌ای، شرایط حرارتی و کاهش فشار درون سیلندر ارائه کرد. این نویسندگان نشان دادند که پروفیل‌های سطوح حلقه سیلندر و شرایط جریان ممکن است به شدت بر مکانیسم‌های اصطکاک و حداقل ضخامت فیلم تأثیر بگذارند.
علاوه بر این، جریان روان کننده ایرانول ریسینگ در رابط حلقه لاینر نیز پیچیده تر است.  پیش‌بینی‌های دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) از جمله تأثیر پدیده کاویتاسیون بر اصطکاک، ضخامت لایه و دمای حلقه را ارائه کرد.
آنها یک مدل روانکاری ترمومیکس را نتیجه‌گیری کردند که نشان می‌دهد جریان کاویتاسیون نقش غالبی در ظرفیت حمل بار تحت سرعت‌های بالا موتور دارد.
در صورت استفاده از بنزین بی کیفیت می توان برای جبران کارایی پایین آن از بهترین اکتان بنزین استفاده کرد تا به موتور صدمه جدی وارد نشود.
همچنین مشاهده کرد روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰ که از مشتقات نفت است می تواند به دلیل جریان معکوس و کمبود روغن، گرسنگی در تماس ایجاد کند. آنها دریافتند که این اثر ممکن است منجر به افزایش اصطکاک و لایه های روان کننده کم شود.
با توجه به ماهیت نازک رینگ پیستون، باید در مورد صافی بنزین و اینکه صافی بنزین کوییک کجاست  دقت کافی را داشت تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوان آن را تعمیر کرد.
مشخص شد که عملکرد حلقه نازک الاستودینامیک، لایه‌های روان‌کننده نازک‌تر و مقادیر اصطکاک بالاتر را در زمانی که شرایط موتور داغ مورد انتظار بود، نشان می‌دهد.
در نتیجه، روان کننده های فعلی موتور مورد استفاده در موتورهای احتراق داخلی (ICE) مسئول کاهش تلفات اصطکاک موتور و سایش تماس هستند. بنابراین، تاثیر ویسکوزیته و پیری روغن موتور با توجه به حرکت خودروهای سواری از اهمیت بالایی برخوردار است
  • منابع:
    1. Lubrication Performance of Engine Commercial Oils with Different Performance Levels
  • تبلیغات: 
    1. اجاق گازهای خانگی را بشناسید
    2. مطالعاتی بر فواید سیب
    3. ماهی قزل آلا 35 درصد از جمعیت تخم ریزی را تشکیل می دهد
    4. در نشیمن گاه خانه خود از مبل استفاده کنید