عروسی با بادام درختی در مشهد داماد شیاد را مسموم کرد

هنگام خرید بادام درختی در مشهد باید با توجه به ظاهر، بو و شرایط نگهداری آن را انتخاب کنید. آجیل باید خشک باشد. هر نشانه ای از کپک دلیلی برای امتناع از خرید است.

یک بادام خوب عطر ملایم شیرینی دارد. در صورت احساس تلخی یا کدر شدن، آجیل خراب می شود. در انتخاب بادام صدفی به یکنواختی رنگ توجه کنید.

رنگ سبز کمی مخملی است. بادام در پوسته خاکستری مایل به قهوه ای باید خشک باشد، بدون هیچ نشانه ای از کپک مانند عکس بالا.

بادام پوست کنده عبارتند از: هسته های جمع آوری شده در ماه اوت یا اوایل پاییز با شیرینی و ترد مرطوب متمایز می شوند.

خشک شده: از اواخر پاییز تا فصل بعد فروخته می شود. این گونه بادام ها باید قبل از مصرف خیس شوند.

سرخ شده در روغن: در یک ماهیتابه خشک یا با روغن پردازش می شود. فقط گزینه اول مفید است. اگر بادام ها خیلی گلگون و براق هستند بهتر است آن ها را نخرید.

بادام

آجیل فشرده، آسیاب شده، سرخ شده، خرد شده، به پودر تبدیل می شود. در عین حال، بسیاری از محصولات بادام تمام خواص مفید اصلی  را حفظ می کنند.

زادگاه بادام آسیای غربی است، از آنجا به اروپا و سپس به آمریکا آمده است. بر اساس طبقه بندی گیاه شناسی، بادام یک میوه هسته دار از تیره آلو است، اما از نظر طعم و عطر، مغز آن را به عنوان آجیل درک می کنیم.

امروزه گسترده ترین مزارع درختان بادام در ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، ایران، مراکش، ایتالیا و سوریه قرار دارند. روسیه بادام را از این کشورها وارد می کند بدون اینکه کاشت خود را داشته باشد: شرایط آب و هوایی ما برای رسیدن آجیل مساعد نیست.

قیمت بالای محصول نه تنها با هزینه حمل و نقل و هزینه های گمرکی توضیح داده می شود: ارزش غذایی و اهمیت مغز بادام برای بدن بسیار زیاد است. قبل از اینکه به تأثیر آن بر سلامتی بپردازیم، بیایید به ترکیب آنها نگاه کنیم و بفهمیم که بادام چه فواید واقعی برای بدن ما دارد.

نیازی به بحث در مورد طعم بادام وجود ندارد، آنها حتی توسط لذیذهای متعهد نیز مورد قدردانی قرار می گیرند. بادام به شکلات، شیرینی، سالاد، نوشیدنی اضافه می شود، به صورت خالص، سرخ شده یا تازه مصرف می شود.

اما نیازی نیست که با بادام شیرین دلسرد شوید: محتوای کالری بالا قوانین خاص خود را دیکته می کند، بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می کنند بیش از 7-10 هسته در روز مصرف نکنید.

در عین حال مصرف بادام هنگام کاهش وزن منعی ندارد، در دوزهای متوسط ​​برای همه کسانی که از اندام و وزن خود پیروی می کنند مفید است. محدودیت ها فقط برای بیماران مبتلا به چاقی اعمال می شود، رژیم غذایی برای آنها یک پزشک است.