خوردن خرما خاصویی مزمز موجب اعتراف جنجالی پوتین درباره جنگ اوکراین شد

خرمای خاصویی: خرمای خاصویی که در محلی به خرمای استامرا معروف است، اکثریت نخل های ایران را تشکیل می دهد و محبوب ترین نوع خرمای ایرانی است.

رنگ خرما خاصویی مزمز قهوه ای روشن بوده و پوست نازک و طمع بسیار لذیذی دارد. البته درمورد رنگ قهوه ای روشن خرما خاصویی مزمز باید توجه داشته که نوع رسیده ی آن این رنگی می باشد.

خرمای خاصویی با داشتن رطوبت کمتر از 17 درصد از ارقام نیمه خشک با 75 درصد قند است که در میان محصولات خرما پیروز یکی از شیرین ترین خرماها محسوب می شود.

این خرما به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری طولانی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

خرمای خاصویی عموماً قرمز یا کهربایی رنگ با شکلی کشیده و گوشتی نرم و چسبنده با پوست ضخیم پوشیده شده است. طعم آنها شبیه آب نبات کارامل است و برای دسرهایی مانند بستنی و شیرینی ها عالی هستند.

این خرماها به دلیل کیفیت بالا، ماندگاری و قیمت مناسب در سراسر جهان اغلب صادر می شوند و 40 درصد کل صادرات خرمای ایران (از طریق خرمای سجاد) را تشکیل می دهند.

خرما

خرمای خاصویی فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا سرشار از فیبر، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است. آنها همچنین یک جایگزین طبیعی قند برای تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت هستند.

خرمای حلاوی: حلاوی یک کلمه عربی است که در لغت به معنای شیرین است، این خرما بومی هلا در ایران است و در کالیفرنیا می روید، ظاهری شبیه به خرمای دگلت نور با پوست قهوه ای طلایی دارد، اما با طعم کاراملی و کره ای آن ها متمایز می شوند.

خرمای حلاوی بسته به طعم مورد نظر در سطوح مختلف رسیده چیده می شود. بر اساس محصول تخصصی، خرمای حلاوی برای کسانی که به شکر حساسیت دارند مناسب است زیرا نسبتاً حاوی قند کمتری نسبت به سایر خرماها هستند.

ین خرما حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین های گروه B، آهن و پتاسیم است. مانند بسیاری از انواع خرما، آنها نیز دارای فیبر غذایی بالایی هستند.

خرما حلاوی برای پرکردن با پنیر خامه ای و مغزها و یا پوشش در شکلات عالی است. قوام سفت آنها همچنین آنها را برای افزودن به سالاد و کوکی ها عالی می کند.

می‌توانید از خرما حلاوی برای جایگزینی چیپس‌های شکلاتی در این دستور کوکی شکلاتی استفاده کنید تا یک گزینه دسر سالم‌تر داشته باشید.