خواص و ارزش غذایی پرتقال برای انسان

 ارزش غذایی پرتقال چقدر است؟ پرتقال والنسیا شمال سرشار از ویتامین C است. این ماده مغذی برای رشد، نمو و ترمیم بافت ها ضروری است.

تشکیل کلاژن و همچنین جذب آهن را تقویت می‌کند، از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می‌کند و بهبود زخم‌ها را به همراه موارد دیگر تشویق می‌کند.

این میوه همچنین سرشار از فیبر است. این امر سلامت دستگاه گوارش را حفظ می کند و از بروز مشکلاتی مانند یبوست، IBS (سندرم روده تحریک پذیر)، دیابت، چاقی و بیماری های مرتبط با قلب جلوگیری می کند.

پرتقال همچنین حاوی فولات است. فولات یک ترکیب ویتامین B است که DNA و RNA و همچنین WBC و RBC را در مغز استخوان تولید می کند و کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند.

کمبود فولات منجر به خستگی، ضعف در عضلات، زخم در دهان، مشکلات مربوط به بینایی، مشکلات قضاوت، حافظه و درک، افسردگی و سردرگمی از جمله علائم دیگر می شود.

به غیر از فولات، ویتامین C و فیبر، پرتقال خونی اناری حاوی پتاسیم، کلسیم و تیامین نیز هست.

آیا پرتقال برای همه بی خطر است؟
بسیاری از ما می توانیم با خیال راحت از پرتقال تامسون به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل لذت ببریم، با این حال، گزارش های نادری از آلرژی وجود دارد.

همچنین، اگر از سوزش سر دل رنج می برید، ممکن است خوردن پرتقال تامسون خونی یا نوشیدن آب آن علائم شما را تشدید کند.

در نهایت، اگر برای شما داروی خاصی از جمله برخی داروهای فشار خون تجویز شده است، ممکن است لازم باشد در مصرف مرکبات از جمله پرتقال احتیاط کنید. این به این دلیل است که مواد مغذی موجود در میوه، مانند پتاسیم، ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشند.

  • منابع:
    1. WHY YOU MUST EAT AN ORANGE EVERY DAY
  • تبلیغات: 
    1. روشهای دکتر هلاکویی برای شاد بودن در زندگی مشترک!
    2. تاریخچه دارویی زعفران در طب سنتی
    3. عیدی کارمندان در سال جدید مشخص شد
    4. افراد ثروتمند چگونه به این جایگاه رسیدند