استفاده از نخود سفید کرمانشاه در تولید گاز پروپان موجود در کپسول خانگی

نخود سفید به دلیل محتوای بالای نشاسته و پروتئین و قابلیت هضم خوب، دانه های غنی از انرژی هستند. علاوه بر این، پروتئین‌های آن‌ها به‌ویژه غنی از لیزین است، یک آمینو اسید ضروری که غلات با آن ضعیف هستند.

بوته نخود سفید کرمانشاه در شرایط کم آبی نیز دوام خواهد آورد اما هر چقدر بیشتر به آن آب برسد بلند تر خواهد شد و این رشد 30 سانتی متری بوته به معنای کیفیت و مرغوبیت دانه های نخود سفید می باشد.

این دو عنصر به همان اندازه برای رشد انسان ها ضروری است که برای حیوانات مزرعه. بنابراین، مکمل غذایی خوب نخود و سایر حبوبات غلات با غلات، اساس یک رژیم غذایی متعادل برای انسان و حیوانات تک معده (خوک، طیور).

نخود سفید مانند اکثر غذاهاست، هر کشوری عادات خاص خود را دارد. سرشار از انرژی و پروتئین، خواص تغذیه‌ای آن در کشورهایی با جمعیت گیاهی زیاد مورد توجه قرار گرفته است.

نخود

در هند، پاکستان و بنگلادش، نخود سفید خشک به طور فزاینده ای به شکل آرد مصرف می شود و تا حدی جایگزین آرد مشابه اما گران تر نخود سفید برای تهیه تنقلات و سرخ کردنی ها می شود.
مانند بسیاری از کشورهای دیگر، آن را نیز به شکل دانه های سبز یا زرد کوچک و مانند لوبیا پخته می کنند، اما همچنین به شکل دانه های شکسته زرد رنگ، بدون پوشش که در هند «دال» نامیده می شود، مصرف می شود.
در فرانسه، که ترجیحاً غذاهایی با محتوای انرژی کم است، امروزه مصرف به شکل نخود سفید است و مصرف سنتی پوره نخود سفید، بسیار مغذی، به تدریج از بین می رود.

یک خروجی جدید برای یک ماده کاربردی چند سال پیش با بازیابی پروتئین ها (مواد پروتئین گیاهی) از نخود ظاهر شد که پس از خالص سازی کم و بیش قابل توجه، می تواند در محصولات غذایی فرآوری شده (غذاهای آماده) گنجانده شود.

به دلیل غنی بودن از پروتئین، لیزین و قابلیت هضم آنها، محصولات نخود خشک به ویژه در اروپا برای تولید خوراک دام (به ویژه خوک و طیور) توسعه زیادی یافته اند.

سپس نخود سفید را آسیاب کرده و به شکل گلوله، آرد یا سوپ (گوشت خوک) با غلات و کیک دانه های روغنی مخلوط می کنند. بنابراین خوراک برخی خوک ها ممکن است بیش از 30 درصد نخود فرنگی داشته باشد.